onsdag 2 april 2014

Energi & Miljö Resultat - Påverka mina föräldrar att minska på växthuseffekten. Köra mindre bil, spara på vatten osv.

Jag bad mina föräldrar att försöka minska att sprida koldioxid, vattenånga och andra växthusgaser, jag bad min mamma att försöka duscha mindre. jag förklarade vad som kan hända om för många växthusgaser sprids ut till rymden. Jag bad också min pappa att köra mindre bil och mindre distanser, jag berättade och visade honom hur mycket det kostade och hur mycket koldioxid det släppte ut beroende på distanserna han åker. T ex: En full tank bensin på 70 liter bidrar med 186 kilo CO2 (Kostnad: 24,1kr), En full tank bensin på 50 liter bidrar med 133 kilo CO2 (Kostnad 17,3kr) CO2=Koldioxid.

När det gäller mig själv så försökte jag att slösa på så lite el som möjligt då jag slösar ganska mycket när jag sitter och spelar hela dagen. "Total elenergianvädning släpper ut 1200 kilo CO2". 



Jag brukade även somna med TV;en på vilket också slösar på extremt mycket energi.

Vissa saker gick bra, och vissa gick dåligt. Jag spelar fortfarande lika mycket vilket är dåligt för miljön. Men jag brukar nu stänga av TV;en innan jag somnar på natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar