måndag 5 september 2011

Självporträtt

Självporträtt av Oliver Palm
Mitt namn är Oliver Palm. Jag har en mamma och pappa som som skiljde sig för flera år sen. De bor bara en gata ifrån varandra och träffas varje dag.. Jag har två brödrar, Henrik och Martin och tre systrar som heter Madde, Mia och Marie. Jag är halvdansk och min mormor och morfar bor i Danmark vid Sjællands Odde. Det ligger vid staden Vig som är en ganska liten stad och ligger ungefär en timmes bilresa ifrån Roskilde. 


Min mormor och morfars sommarstuga är den bästa sommarstugan(enligt mig) som finns! Den har en rund pool på 1,40 och jättestor gräsplan att springa och leka på med deras hund Mille som är en blandrashund. De har också en ganska stor studsmatta som jag och min kusin brukar hoppa på. Hon är 9år och heter Emma.. Jag har också två st hundar av rasen Chihuahuaor som heter Zilla och Zita. Jag har även haft två pappegojor,  Zack och Zelda, men Zack dog den 14;nde augusti. Sedan var vi tvungna att sälja Zelda eftersom sparvpapegojor samt andra papegojor inte kan leva utan en hane som skyddar dem. Det är dock inte alla papegojorarter som behöver en hane. En hane kan överleva utan en hona men det är bäst att ha det så att den inte är ensam. I hela mitt liv har jag växt upp med djur, allt från katter till kaniner, från råttor till hundar. 


Mina favoritdjur är ödlor och ormar. Jag fyller år samtidigt som the king of pop, Michael Jackson, den 29nde augusti och det är jag glad över. 

På min fritid gillar jag att åka skateboard när jag är ute. När jag är hemma spelar jag för det mesta olika datorspel. Spelen jag spelar är:Counter Strike; Source, Counter Strike 1.6, Counter Strike Condition Zero och Left 4 Dead 2 . 
Jag ska köpa en BMX och  sen ska Alexander och jag åka och bli intresserade så vi kan göra tricks på ramper samt att Cruisa(Åka Fritt). Jag gillar även att åka Longboard(en slags skateboard). Jag gillar också att vara med vänner och snacka. 
Jag gillar även att vara inne på facebook och chatta med vänner. Mitt favorit ämne i skolan är Bild och Idrott, SO, engelska och Svenska.. Jag älskar att lyssna på musik, jag gillar de här banden: Black Veil Brides(BvB), Bring Me The Horizon(BMTH), Linkin Park och mitt favorit band är Avenged Sevenfold med låten AfterLife.. På min fritid brukar jag också rita som mina föräldrar tycker jag ska utveckla själv tycker jag inte att jag är så bra på att rita/måla. Jag brukar också köpa nya saker till min dator för att få det bättre när jag spelar, t.ex nya datormöss, musmattor och Headset, dock behöver jag inte köpa på långtid för att jag nyss köpt ett jättebra Headset och en jätte bra datormus.
Mina starka sidor: Jag rättvis samt att jg behandlar alla lika. Mina starka sidor i skolan är nog bild, eftersom jag är bra på att rita och forma saker. Det jag tycker är roligt är: SO, SV, IDH, Engelska och Bild, kanske lite NO och Musik. 
Text: Oliver Palm :D

3 kommentarer:

  1. Trevligt Oliver! Du skriver utförligt och spännande. Man lär känna dig bättre.

    Kontrollera:
    - Dela in din text i fler stycken.
    - Skriv ut förkortningar (st=stycken).
    - Skolämnen med liten bokstav.
    - Kontroll-läs. En del slarv i mb.

    SvaraRadera
  2. Inträdesbiljett:

    Mål: Mitt mål är att skriva saker enskilt

    Detta är jag nöjd med: Jag är nöjd med hela texten hur jag skrivit den.

    Så här vill jag jobba vidare: Jag ska inte skriva så snabbt utan kolla vad jag skriva

    SvaraRadera