torsdag 20 oktober 2011

Skrivtips Oliver

Trevligt Oliver! Du skriver utförligt och spännande. Man lär känna dig bättre. Kontrollera: - Dela in din text i fler stycken. - Skriv ut förkortningar (st=stycken). - Skolämnen med liten bokstav. - Kontroll-läs. En del slarv i mb.
1. Mitt första tips är att jag ska kontroll läsa efter att jag gjort en text. Jag ska också lära att sätta ut punkter och göra styckeindelning.

Bra pg. Kontrollera språket. Tex glömmer du punkter. Variera hur du inleder meningarna. Skriv längre.
2. Mitt andra tips är att jag måste skriva längre texter. 

Bra pg. Kontrollera språket. Tex glömmer du punkter. Variera hur du inleder meningarna. Skriv längre
3. Mitt tredje tips är att jag måste variera hur jag inleder meningarna. T.ex att jag inte skriver om samma saker om och om igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar