torsdag 19 september 2013

Idrott + Reflektion

1. Varje lektion har vi olika motoriks träningar vilket gör att vi får röra oss på olika sätt hela tiden, t. ex att vi gör olika träningar i takt med musik vilket gör att vi får träna i olika fysiska sammanhang. 

 2. Nej, jag tycker att vi har gått igenom allt som står under år 7-9, t. ex: "förebygga risker vid fysisk aktivitet samt hantera nödsituationer på land och i vatten." Vi pratade om risker ganska länge i början av lektionen.


3. Jag behöver arbeta med min kondition, jag har aldrig haft en särskilt bra kondition eftersom att jag aldrig tagit tiden att träna upp den. Detta innebär att jag inte orkar med så mycket på lektionerna.



Jag skulle gärna vilja hamna i gruppen med Motorik - spel och lekar med hjälp av plintar, bänkar och liknande saker, lekar så som skeppsbrott har alltid varit kul, brännboll kan man också spela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar